ANG: precompositional aspect; NEM: Vorordnung des Materials.
D: 1) »(Naziv), ki se nanaÅ¡a na naÄrte in odloÄitve, ki jih skladatelj pripravi pred samim dejanjem skladanja. V âŠdvanajsttonski glasbi⊠in v âŠserialni glasbi⊠lahko predurejanje vkljuÄuje artikulacijo âŠosnovne oblike vrste⊠in doloÄenost, katere âŠpermutacije vrste, serije⊠najbolje uresniÄujejo skladateljeve … namene. Tradicionalne postopke, kot so izbira instrumentacije ali eksperimentiranje z izvrÅ¡ilnim potencialom kakÅ¡ne melodije, lahko imamo ravno tako za predurejanje; sicer pa je pojem v toÄno doloÄenem smislu namenjen doloÄitvi skladateljevih odloÄitev v âŠdvanajsttonski⊠in v âŠserialni tehnikiâŠ.« (â¹Vâº, 591)
2) »(Naziv za) lastnost glasbenega gradiva (tj. âŠlestvicâŠ, âŠmodusovâŠ, âŠvrst⊠ali âŠserijâŠ), kar lahko klasificiramo po strukturnih znaÄilnostih, ki se lahko ali ne pojavijo v konÄnem delu.« (â¹FRâº,68â69)
GL: âŠdvanajsttonska glasbaâŠ, âŠdvanajsttonska tehnika (skladanja)⊠= (âŠdodekafonijaâŠ), âŠdvanajsttonska vrsta, serijaâŠ, âŠlestvica⊠(v posebnem pomenu!), âŠmodus⊠(v posebnem pomenu!), âŠvrstaâŠ, âŠparameterâŠ, âŠpermutacija (vrste, serije)âŠ, âŠrotacija (vrste, serije)âŠ, âŠserijaâŠ, âŠserialna glasbaâŠ, âŠserialna tehnika (skladanja)âŠ, âŠserialni postopkiâŠ, âŠskladanje od zaÄetkaâŠ, âŠtropâŠ.
â¹Mâº, 553
