ANG: envelope, contour; NEM: HÃŒllkurve; IT: inviluppo.
D: 1) »Naziv za krivuljo, ki ‘ovija’ sliko nihaja na osciloskopu, ko se s Ärto zdruÅŸijo najveÄja odstopanja, tj. amplitude. Ovojnico glede na to doloÄamo po Äasovnih spremembah amplitude. Njen tok [val] ustreza dinamiÄnim odnosom, ki so sliÅ¡ni pri procesu nihanja. Npr. pri udarcu (kladivc) po strunah na klavirju, ki niso priduÅ¡ene, nastane zelo hitro âŠvnihavanjeâŠ, torej strmo vzpenjanje ovojnice. Za tem sledi razmeroma dolgo âŠiznihavanjeâŠ, torej postopno padanje ovojnice. ZvoÄne znaÄilnosti kateregakoli glasbila so natanÄno doloÄene z vrsto âŠvnihavanja⊠in âŠiznihavanjaâŠ. Glede na to, da ima skoraj vsak âŠparcial⊠kakÅ¡nega mehansko proizvedenega nihaja lasten tok amplitude, torej svojo lastno ovojnico, nastajajo pri eksaktÂnem preuÄevanju vseh procesov z ovojnicami zelo zapletene celote. V vsaki Äasovni toÄki kakÅ¡nega mehanskega nihaja obstajajo namreÄ razliÄni odnosi med amplitudami âŠparcialovâŠ, ki vplivajo na spremembe âŠzvokov(n)e barveâŠ, prisotne pa so celo pri kvazistacionarnih zvoÄnih âŠstrukturahâŠ, kot je na primer âŠton⊠violine. Za razliÄne âŠviÅ¡ine tona⊠na glasbilu zopet veljajo razliÄna pravila. Sicer je ovojnice na (popolnoma) âŠelektronskih (glasbenih) instrumentih⊠(npr. na âŠsintetizatorju⊠ali na âŠelektronskih orglahâŠ), ki so programirani ali se jih da programirati, (ker se) naÄeloma proizvajajo z âŠgeneratorjem ovojniceâŠ, razmeroma lahko opisati, ker so si dinamiÄni procesi za vsak âŠparcial⊠kakÅ¡ne zvoÄne âŠstruktureâŠ, tudi pri razliÄnih âŠviÅ¡inah tonaâŠ, preteÅŸno podobni, tako se pri vsakem âŠtonu⊠ponavljajo z matematiÄno natanÄnostjo. To je eden od razlogov, zakaj se pri posluÅ¡anju elektronsko proizvedenih âŠzvokov⊠obÄuti doloÄena robatost, ki bi se ji sicer z bolj zapletenim programiranjem âŠzvoka⊠dalo povsem izogniti.« (â¹ENâº, 100â101)
2) »(Naziv za) znaÄilnosti amplitude, ki doloÄajo vzpon in padec âŠsignalaâŠ. Ovojnice âŠzvoka⊠ali âŠzvokov⊠vkljuÄujejo spremenljivke, kot so Äas âŠvnihavanjaâŠ, moÄ âŠvnihavanjaâŠ, frekvenca, âŠbarvaâŠ, nivo ohranjanja nihaja1, Äas zaÄnetnega âŠiznihavanja⊠in Äas konÄnega âŠiznihavanjaâŠ.« (â¹Vâº, 224)
KM: D 2 je navedena zato, ker gre za citat iz Music Educators Journal (november 1968), torej iz vira, ki skrbi za standardizacijo ameriške terminologije.
GL: âŠgenerator ovojniceâŠ, âŠizniÄevanje nihanjaâŠ, âŠvnihavanjeâŠ, âŠdetektor ovojniceâŠ.
â¹BASSâº, II, 124; â¹CP1âº, 239; â¹CP2âº, 341; â¹EHâº, 138â139; â¹FRâº, 27; â¹GRâº, 70; â¹GR6âº, VI, 210
1 V izvirniku: »sustain level«.
