ANG: negative music.
ET: Lat. negare = skrajšati, zanikati.
D: »Negativna glasba je sopomenska z âŠantiglasboâŠ, vendar obstaja majhna razlika med tema dvema pojmoma. âŠAntiglasba⊠poudarja svoje nasprotovanje vsakrÅ¡ni glasbeni akciji, medtem ko negativna glasba deluje ob domnevi, da obstajajo negativne frekvence kot matematiÄne abstrakcije, ki se do sliÅ¡ne glasbe obnaÅ¡ajo kot negativ do pozitiva v fotografiji. Negativna glasba obraÄa dinamiÄne vrednosti; vokalno besedilo, ki vsebuje njene obÄutke, se harmonizira z glasnim disonanÄnim hrupom; in obratno, simfoniÄna skladba s temo jedrske vojne je opisana s prefinjeno destilacijo monodijsko koncentriranih âŠtonovâŠ. V negativni glasbi je podroÄje âŠeksperimenta⊠neomejeno, saj je nemogoÄe razmiÅ¡ljati o njeni naravi.« (â¹SLONâº, 1470)
KR: Pomen pojma v D ne zagotavlja niÄesar, saj si ga je oÄitno, kakor je to pogosto v â¹SLONâº, izmislil avtor D (resda ne brez domiÅ¡ljije). TeÅŸko pa je presoditi, na katero glasbo konkretno je mislil.
Pojem ima jasen pomen v odnosu nekaterih skladateljev (npr. H. Lachenmanna), predvsem v šestdesetih in sedemdesetih letih, do sodobne glasbene prakse na splošno. Tako se je ansambel, ki ga je ustanovil in vodil Reiner Riehn, imenoval Musica negativa. Izven tega pomenskega konteksta pojma ni treba uporabljati.
GL: âŠantiglasbaâŠ.
