ANG: precompositional aspect; NEM: Vorordnung des Materials.
D: 1) »(Naziv), ki se nanaša na načrte in odločitve, ki jih skladatelj pripravi pred samim dejanjem skladanja. V ♦dvanajsttonski glasbi♦ in v ♦serialni glasbi♦ lahko predurejanje vključuje artikulacijo ♦osnovne oblike vrste♦ in določenost, katere ♦permutacije vrste, serije♦ najbolje uresničujejo skladateljeve … namene. Tradicionalne postopke, kot so izbira instrumentacije ali eksperimentiranje z izvršilnim potencialom kakšne melodije, lahko imamo ravno tako za predurejanje; sicer pa je pojem v točno določenem smislu namenjen določitvi skladateljevih odločitev v ♦dvanajsttonski♦ in v ♦serialni tehniki♦.« (‹V›, 591)
2) »(Naziv za) lastnost glasbenega gradiva (tj. ♦lestvic♦, ♦modusov♦, ♦vrst♦ ali ♦serij♦), kar lahko klasificiramo po strukturnih značilnostih, ki se lahko ali ne pojavijo v končnem delu.« (‹FR›,68–69)
GL: ♦dvanajsttonska glasba♦, ♦dvanajsttonska tehnika (skladanja)♦ = (♦dodekafonija♦), ♦dvanajsttonska vrsta, serija♦, ♦lestvica♦ (v posebnem pomenu!), ♦modus♦ (v posebnem pomenu!), ♦vrsta♦, ♦parameter♦, ♦permutacija (vrste, serije)♦, ♦rotacija (vrste, serije)♦, ♦serija♦, ♦serialna glasba♦, ♦serialna tehnika (skladanja)♦, ♦serialni postopki♦, ♦skladanje od začetka♦, ♦trop♦.
‹M›, 553