ZASEBNA GLASBA

ANG: private music.

ET: Lat. privatus = (dobesedno) brez česa, osebni, svoj, iz privare = odvzeti komu kaj, iz privus = posamezen, lasten (‹KLU›, 563).

D: Naziv za glasbo, v kateri zapis skoraj izključno predstavlja uresničitev izven dosega javnosti oziroma največkrat v domišljiji tistega, ki predlogo gleda ali bere.

KM: Primer za z. g. je Private music (1969) Gavina Bryarsa, v kateri avtor navaja naslednje navodilo: »preprosto imej svojo zasebnost za zasebno in onemogoči drugim, da bi priÅ¡li do tvoje zasebnosti« (cit. iz NYMAN 1974: 17 brez navedbe vira); Private Pieces. Piano Music for Self-Entertainment (1967) Toma Johnsona, v katerih piÅ¡e, da so namenjeni »posameznikom za zasebno branje, posluÅ¡anje in igranje« (JOHNSON 1967: 5; podrobneje o tej Johnsonovi skladbi gl. GLIGO 1987–1988: 96–104); Sounds from the Inside (1971) Richarda Martina, ki o njih pravi: »Pri tem komadu postane tradicionalni pasivni gledalec, brez kateregakoli instrumenta, svoj lasten interpret in posluÅ¡alec. Nihče ne more sliÅ¡ati tega, kar sliÅ¡i sam; posluÅ¡a svoje notranje ♩zvoke♩.« (MARTIN 1971: 95)

GL: ♩fluxus♩, ♩glasba na papirju♩, ♩glasba za branje♩, ♩improvizacija♩, ♩meditativna glasba♩, ♩nesliÅ¡na glasba♩, ♩prozna glasba♩.

‹GL›, 84

Dodaj odgovor

error: Content is protected !!