ANG: verbal score, word score; NEM: Verbalpartitur; FR: partition textuelle; partition verbale.
ET: Lat. verbum = beseda, izraz, govor (â¹KLUâº, 757); srednjeveÅ¡ko lat. partitura = razdelitev, iz lat. pars = del, iz 17. stoletja v IT (â¹KLUâº, 529).
D: 1) »Predvsem (naziv za) doloÄeno vrsto elektronskih partitur, ki jih je razvil Gottfried Michael Koenig, ki pa vsebujejo napisana tehniÄna navodila z razlagami v risbah.« (â¹KSâº, 173)
2) (Naziv za) »partituro …, ki ni trdno doloÄena. Pojem se … v najveÄji meri nanaÅ¡a na verbalna navodila za izvajalce. IzhodiÅ¡Äe je bila, tako kot pri âŠgrafiÄni notacijiâŠ, âŠakcijska notacijaâŠ, v kateri izvajalcev k akciji ni treba spodbujati … z znaki, temveÄ z besedilom. Skrajen primer verbalne partiture je Stockhausenova skladba, objavljena kot pesem Aus den sieben Tagen (1968), ki vsebuje meditativna navodila glasbenikom … V Å¡irÅ¡em smislu lahko dojemamo tudi âŠpartituro za uresniÄitev⊠doloÄene elektronske skladbe kot vrsto verbalne paritutre.« (â¹EHâº, 371â372)
KM. V KM âŠintuitivne glasbe⊠je omenjena ena »pesem« iz Stockhausenove skladbe Aus den sieben Tagen, ki je omenjena v D 2. Hkrati je to tudi primer âŠprozne glasbeâŠ.
KR:V D 1 je pomen pojma omejen samo na âŠelektronsko glasboâŠ, Äeprav je v D 2 â ki je iz vira, v katerem naj bi prav ta pomen predvsem upoÅ¡tevali â omenjen Å¡ele na koncu. Z drugimi besedami: pomen pojma, ki se nanaÅ¡a na âŠelektronsko glasboâŠ, je zares sekundaren in izkljuÄno v povezavi s âŠpartituro za uresniÄitev⊠v njej.
Sumljiva je trditev v D 2 o tem, da so Stockhausenovo partituro Aus den sieben Tagen takoj zaÄeli posnemati. Znano je, da so prve verbalne partiture nastale leta 1960 v sklopu âŠfluxusa⊠izpod peresa La Monte Younga â kot primer âŠprozne glasbe⊠(gl. primere v KM âŠprozne glasbeâŠ) â in so istega leta objavljene v YOUNG 1963. Njihova primarna fukcija sicer ni bila uresniÄitev v âŠzvokuâŠ, ter se v tem razlikujejo od Aus den sieben Tagen. Glede na to, da gre za zglede âŠprozne glasbeâŠ, sodijo tudi v âŠzasebno glasbo⊠in âŠmeditativno glasbo⊠s pomenom c) v D âŠmeditativne glasbeâŠ.
»Meditativni napotki glasbenikom«, ki jim jih â po D 2 â prinaÅ¡a Aus den sieben Tagen, so resniÄno meditativno sumljivi (gl. KR âŠmeditativne glasbe⊠in KR âŠintuitivne glasbeâŠ).
GL: âŠakcijska notacijaâŠ, âŠintuitivna glasbaâŠ, âŠglasba za branjeâŠ, âŠletrizemâŠ, âŠpartitura za uresniÄitevâŠ, âŠprozna glasbaâŠ, âŠrealizacijska notacijaâŠ, âŠnotacija z napotkiâŠ, âŠzvokovna poezijaâŠ.
LEVAILLANT 1981: 62, 68; STOIANOVA 1978: 84â89; â¹Vâº, 796 = »verbal score« (gl. âŠprozno glasboâŠ), 823 = »word score« (gl. âŠprozno glasboâŠ)
