ANG: rhythm (gl. KR), rhythmics (â¹RANâº, 516; gl. KR);
NEM: Rhythmik; FR: rythmique (â¹RLâº, 802); IT: ritmica.
ET: GrÅ¡. rhythmikáž (tékhnÄ); lat. rhythmica v M. Kapele tudi rhythmice = nauk o âŠritmu⊠(â¹RLâº, 803); iz grÅ¡. rhythmós =âŠmera⊠toka Äasa.
D: 1) »Do 19. stoletja naziv za nauk o âŠritmuâŠ, kjer je posebno podroÄje zavzemal tudi nauk o gradnji âŠritma⊠(ritmopeja). V 20. stoletju naziv za doloÄeno vrsto âŠritma⊠(npr ⊠taktna ritmika, menzuralna ritmika, tudi Bachova ritmika).« (â¹RLâº, 802)
2) »1. (Naziv za) skupino vseh ritmiÄnih posebnosti v doloÄeni kompoziciji, v glasbenem govoru posameznega avtorja, stila ali obdobja in v glasbeni kulturi posameznega naroda. Do 19. stoletja tudi sopomenka za âŠritemâŠ. 2. Ritmika je tudi naziv za posebno vrsto gimnastiÄnih vaj, ki se uporabljajo pri vzgoji otrok.« (â¹MELZâº, III, 211)
3) »Izvirno (naziv za) nauk o âŠritmuâŠ; od 20. stoletja tudi pojem, ki zajema celoto vseh ritemskih aspektov znotraj doloÄenega Äasovnega obdobja.« (â¹HIâº, 393)
4) »1. (Naziv za) preuÄevanje ali nauk o glasbenem âŠritmuâŠ. Del solfeggia, posveÄenega vrednostim âŠtrajanjaâŠ. 2. (Naziv za) naÄin kombiniranja in organiziranja vrednosti âŠtrajanjaâŠ, ki je specifiÄen za kakÅ¡nega skladatelja, Å¡olo ali obdobje. 3. Metoda izobraÅŸevanja, ki jo je na zaÄetku 20. stoletja ustvaril Ã. Jaques-Dalcroze âŠÂ« (â¹HOâº, 908)
KM: Za terminologijo âŠglasbe 20. stoletja⊠je pomemben pomen r., ki razume oznako ritemskih znaÄilnosti tako, kot je navedeno v drugem delu D 1, v t. 1 D 2, v drugem delu D 3 in v t. 2 D 4. V tem smislu je pojem âŠpoliritmika⊠napaÄen, saj pravzaprav razume âŠpoliritemâŠ, ne pa razliÄnih ritemskih znaÄilnosti (gl. KR âŠpoliritmikeâŠ).
KR: R. ni bila nikoli sopomenka âŠritmuâŠ, kot je napisano v prvem pomenu v D2.
ANG ustreznica »rhythm« (gl. â¹Lâº, 477, â¹LEUâº, 333, â¹Pâº, 281) ni pravilna, ker pomeniâŠritemâŠ, ne pa r. ANG obliko »rhythmics« najdemo v â¹RANâº, 516, skupaj z »metrics« in »harmonics«, toda v zvezi z Kvintilijanovo klasifikacijo glasbe (v smislu lat. pojma »musica«), torej v pomenu, ki je tukaj relevanten v smislu zaÄetka D3 in D4. V â¹OEDâº, XIII, 875, se pojem v samostalniÅ¡ki obliki pojavlja v ednini in mnoÅŸini. Pomen mnoÅŸinske oblike (»del znanosti, ki se ukvarja z dolÅŸino âŠzvokovâŠÂ«) obstaja od leta 1864. Pojem je torej bolj zakoreninjen od pojma »metrics« (= »âŠmetrikaâŠÂ« â prim. KR âŠmetrikeâŠ), Äeprav tudi na ta pojem ne naletimo tako pogosto.
V â¹BR⺠se pojem ne pojavi.
GL: âŠritemâŠ, âŠpoliritem⊠= (âŠpoliritmijaâŠ) = (âŠpoliritmikaâŠ).
PRIM: âŠmetrikaâŠ.
â¹BASSâº, IV, 105; â¹BKRâº, IV, 42; â¹GR6âº, XV, 825 = NEM pojem Rhythmik v pomenu D1.
BoljÅ¡e je ritemskih. Gl. KR âŠritmaâŠ.