ET: Lat. residuum = ostanek, iz residere = sesti, odpoÄiti si; predpona re- = zopet, ponovno, nazaj in sedere = sedeti (â¹KLUâº, 585, 595).
D: »(Naziv za) pravzaprav ‘pozabljene’ âŠtone⊠dane âŠharmonijeâŠ, (ki) … sodijo v … zalogo neakordiÄnih âŠtonov⊅ (Ti) zvenijo tudi, ko nastopi novo sozvoÄje in se ne reÅ¡ujejo kot zadrÅŸki, temveÄ trajajo do nastopa kakÅ¡ne ‘tretje’ âŠharmonijeâŠ.« (DEVÄIÄ 1994: 15).
KM: V DEVÄIÄ 1994: 15 je naveden primer za r. iz Sonate za violonÄelo in klavir (1955) I. MaÄka:
Primer se takole komentira: »Drsenje v sekstakordih se konÄuje … na koncu 18. takta s terco e-g, ki traja Å¡e prvo dobo v naslednjem taktu, ko se nanjo veÅŸe (superponira) âŠton⊠a kot zakljuÄni âŠton⊠melodiÄne kadence. Tako nastane nakljuÄna âŠharmonija⊠e-g-a, v kateri terca e-g predstavlja residuum iz predhodnega âŠakordaâŠ. Seveda se to zgodi v razmeroma hitrem tempu, zato ta nakljuÄna harmonska tvorba traja kratko, residuum pa vendarle za hip zamegli harmonsko-funkcijsko razmerje in izraÅŸa razpustitev zakljuÄne harmonske formule, harmonske kadence, ki bi brez dvoma nastala, Äe bi bil âŠton⊠a harmoniziran s kakÅ¡nim terÄno sestavljenim âŠakordomâŠ, v katerem bi bil le-ta njegov sestavni del, njegov akordiÄni âŠtonâŠ.« (DEVÄIÄ 1994: 15)
Kot je razvidno, pojem predstavlja posebno vrsto âŠakordaâŠ, ki odstopa od akordiÄnih âŠstruktur⊠funkcijske âŠharmonijeâŠ, predstavIja tudi vrsto âŠagregata⊠(D 1).
KR: V izvirniku je uporabljen izvirni lat. pojem »residuum« oziroma njegova mnoşina »residua«. V Pojmovniku predlagana oblika »residuum« je poskus integracije lat. oblike (podobno »kontinuumu«). O predlogu bosta seveda morali presojati znanstvena in strokovna praksa.
GL: âŠagregat⊠(D 1), âŠakordâŠ.

