ANG: repetitive music; FR: musique répétitive.
ET: Lat. repetitus = ponovljen, iz repetere ponavljati, iz predpone re-, ki oznaÄuje ponavljanje, in petere = posegati za Äim, iskati (â¹KLUâº, 594, 585).
D: 1) Naziv za vrsto âŠminimalne glasbeâŠ, ki temelji predvsem na repetitivnih procesih, tj. na vztrajnem ponavljanju doloÄenih melodiÄnih in/ali ritmiÄnih obrazcev.
2) »(Po tem, ko so se) radikalno odcepili od … âŠnedeterminacijeâŠ, ki si jo je izmislil John Cage, ter od sploÅ¡ne nepovezanosti (diskontinuiranosti) âŠserialne glasbeâŠ, so se skladatelji ‘repetitivne glasbe’, Terry Riley, Steve Reich in Phil Glass, prikljuÄili (postopkom âŠminimalne glasbeâŠ) La Monte Younga. Pri njem so odkrili tisto, kar jih je privedlo do … posploÅ¡itve naÄela repeticije, ‘ostinata’, kar se kaÅŸe v (vztrajnem ponavljanju) melodiÄne, harmonske in/ali ritmiÄne formule. ZnaÄilnost ‘repetitivne glasbe’ je po eni strani … skrajna ekonomiÄnost rabljenih sredstev in po drugi podrejanje gradiva â skoraj izkljuÄno tonalitetnemu ali modusnemu â Äim bolj postopnim postopkom variiranja. Npr. v In C (1964) Terryja Rileyja morajo izvajalci od 45 do 90 minut ponavljati 53 melodiÄnih in ritemskih formul.« (â¹BOSSâº, 143)
KR: »Formule« v D 2 so dobesedno prevedene iz FR izvirnika, glede na KR âŠformule⊠pa bi bilo bolje uporabljati »obrazce« (kot v D 1), ker se âŠformula⊠v D 2 pomensko nikakor ne sklada s tem pojmom v Stockhausenovi skladateljski teoriji.
D 2 je navedena kot dopolnitev D 1, ker je obdelava pojma v â¹BOSSâº, 143â145, edina, ki dokazuje njegovo popolno legitimnost, tj. naziv za specifiÄno vrsto âŠminimalne glasbeâŠ. Ponujeni primeri iz D 2 ne pokrivajo najoÅŸjega in najbolj natanÄnega pomena pojma, ki se nanaÅ¡a na zgodnje repetitivne skladbe Phila Glassa, npr. Music In Fifths (1969). Pojem je torej najbolje uporabljati za poimenovanje znaÄilnosti zgodnje Glassove âŠminimalne glasbe⊠in ne kot sopomneko za âŠminimalno glasboâŠ.1
O r. g. kot »sistemski glasbi« v â¹GR6âº, XVIII, 481, prim. KR âŠminimalne glasbeâŠ.
GL: âŠfazni zamik⊠(D 2) = âŠmodulacija fazeâŠ, âŠpostopni procesâŠ.
PRIM: âŠmeditativna glasbaâŠ, âŠminimalna glasbaâŠ.
1 V â¹GLâº, 85, so natanÄno navedene vrste repetitivnih procesov, med katerimi je, kar zadeva r. g. v smislu, ki se ga tu priporoÄa uporabljati, posebej pomembna vrsta pod t. 3: »Aditivno ali subtraktivno ponavljanje zadanega osnovnega vzorca, tj. dodajanje ali odvzemanje âŠtonov⊠ali âŠakordovâŠ.«
