NEM: postserielle Musik.
ET: Lat. predl. post = po, pozneje; âŠserijaâŠ.
D: NenatanÄen naziv za pojave v glasbi ob koncu petdesetih let 20. stoletja, ki so nastali kot reakcija in nasprotovanje âŠserialni glasbiâŠ.
KM: Stockhausen je bil v STOCKHAUSEN 1978c: 550 izrazito kritiÄen do tega pojma: »Ko dandanes glasbeni pisci govorijo o ‘postserialni’ fazi, preprosto mislijo, da glasba zadnjih let Âzveni drugaÄe, kot je zvenela v petdesetih letih, in ker oÄitno nimajo kakÅ¡nega drugega pojma za glasbo petdesetih let razen âŠserialne glasbeâŠ, naj bi bila sedanja glasba ‘postserialna’. Mar ni to skrajno banalno? Tisti, ki razume duh serialnega naÄina skladanja, se zaveda, da je ta duh pripomogel k zavesti neÄesa, Äesar ni veÄ moÄ ukiniti.«
KR: Pojem ni natanÄen, saj âŠserialne glasbe⊠ne obsega v najoÅŸjem smislu, tj. kot strog nadzor vseh âŠparametrov⊠v âŠpredurejanju gradiva⊠in dobeseden prenos takÅ¡nih danosti v skladbo (kot npr. v Messiaenovem Modusu vrednosti in intenzitete ali v 1. knjigi Boulezovih Structures). Iz tipologije âŠserialne glasbe⊠(gl. â¹Gâº, 83â95; â¹GLâº, 67â69; â¹KSâº, 145â161; â¹RLâº, 868) je znano zaporedje âŠtoÄka⊠â âŠskupina⊠â âŠpoljeâŠ, ki je pravzaprav jedro, ki razkraja âŠserialno glasbo⊠v najoÅŸjem smislu.
Pojem ni tvorbeno nerazumljiv (kot npr. âŠpostmodernizemâŠ, pri katerem ne vemo, kateri âŠmodernizem⊠je izpodbit s predpono post-; gl. KR âŠpostmodernizmaâŠ), temveÄ svojo osnovo, tj. âŠserialno glasboâŠ, oznaÄuje preveÄ omejeno. Zdi pa se, da je vendarle edini, ki razume in obsega vse pojave, ki so se pojavili kot reakcija ali nasprotovanje âŠserializmu⊠v najÅ¡irÅ¡em smislu. Kljub njegovi popularnosti je priporoÄena previdnost pri uporabi.
GL: âŠaleatoriÄna glasbaâŠ, âŠaleatorikaâŠ, âŠskupina, skupinska skladbaâŠ, âŠimprovizacijaâŠ, âŠmikropolifonijaâŠ, âŠnedeterminacija⊠= (indeterminacija), âŠserialna glasbaâŠ, âŠstatistiÄna glasbaâŠ, âŠstohastiÄna glasbaâŠ, âŠstrategijska glasbaâŠ.
BLUMRÃDER 1985: 13; â¹KSâº, 260; â¹Mâº, 559
