Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

PERFORMANS

ANG: performance; NEM: Performance; FR: performance.

ET: ANG performance = izvedba.

D: 1) »(Naziv za vrsto umetnosti), nastalo v Združenih državah Amerike iz prepletanja koreografskih, glasbenih in gledaliških zamisli …Performans je na stiku več načinov komunikacije, ustvarjajo pa ga umetniki, kot so Trisha Brown, Meredith Monk, Steve Paxton, Laurie Andersson … Njihove aktivnosti so večpomenske, poskušajo premostiti razkol med vrstami umetnosti, da bi poudarili nujno prepletanje elementov, povezanih z več tipi individualne ekspresije. Performans poudarja vrednost izvirne, pogosto polivalentne identitete v nasprotju s tistim, ki jo proizvaja, ter tako zabriše razliko med funkcijami interpreta in ustvarjalca.« (‹BOSS›, 127–128)

2) »V sedemdesetih letih je to skupni naziv za področje vseh gestično-gledaliških akcijskih umetnosti, kjer občinstvo, kot pri fluxusu, načeloma samo opazuje in se ga ne sili k aktivnemu sodelovanju, kot pri happeningu. Na podlagi takšne tipizacije se da izraz uporabiti tudi za samopredstavitev Gilberta & Georgea, za … body art in za transformer. Neposredna prisotnost publike se pogosto kompenzira s fotografijo, filmom ali videom … Subkulturni performansi z ekstatično glasbo in eksibionistično erotiko s konca sedemdesetih let so izhodišče ekspresivno-kultnega (vedenja) umetniške skupine okrog berlinske ‘Galerie am Moritzplatz’, npr. pri Rainerju Fettingu, Lucianu Castelliju in pri Salome.« (‹THO›, 186–187)

KR:  Kot kažeta obe D, pomen pojma ni jasen, je pa v terminologiji glasbe 20. stoletja p. vseeno relevanten, predvsem zaradi dejavnosti glasbenikov, ki so navedeni v D 1.

GL: akcijska glasba, okoljska umetnost, fluxus, glasbeni teater, happening, intermeda (art) = multimedijska (umetnost), kolektivna improvizacija, multimedia (art) = intermedia = art, zvokovna poezija.

Dodaj odgovor

error: Content is protected !!