ANG: performance; NEM: Performance; FR: performance.
ET: ANG performance = izvedba.
D: 1) »(Naziv za vrsto umetnosti), nastalo v ZdruÅŸenih drÅŸavah Amerike iz prepletanja koreografskih, glasbenih in gledaliÅ¡kih zamisli âŠPerformans je na stiku veÄ naÄinov komunikacije, ustvarjajo pa ga umetniki, kot so Trisha Brown, Meredith Monk, Steve Paxton, Laurie Andersson … Njihove aktivnosti so veÄpomenske, poskuÅ¡ajo premostiti razkol med vrstami umetnosti, da bi poudarili nujno prepletanje elementov, povezanih z veÄ tipi individualne ekspresije. Performans poudarja vrednost izvirne, pogosto polivalentne identitete v nasprotju s tistim, ki jo proizvaja, ter tako zabriÅ¡e razliko med funkcijami interpreta in ustvarjalca.« (â¹BOSSâº, 127â128)
2) »V sedemdesetih letih je to skupni naziv za podroÄje vseh gestiÄno-gledaliÅ¡kih akcijskih umetnosti, kjer obÄinstvo, kot pri âŠfluxusuâŠ, naÄeloma samo opazuje in se ga ne sili k aktivnemu sodelovanju, kot pri âŠhappeninguâŠ. Na podlagi takÅ¡ne tipizacije se da izraz uporabiti tudi za samopredstavitev Gilberta & Georgea, za … body art in za transformer. Neposredna prisotnost publike se pogosto kompenzira s fotografijo, filmom ali videom ⊠Subkulturni performansi z ekstatiÄno glasbo in eksibionistiÄno erotiko s konca sedemdesetih let so izhodiÅ¡Äe ekspresivno-kultnega (vedenja) umetniÅ¡ke skupine okrog berlinske ‘Galerie am Moritzplatz’, npr. pri Rainerju Fettingu, Lucianu Castelliju in pri Salome.« (â¹THOâº, 186â187)
KR: Kot kaÅŸeta obe D, pomen pojma ni jasen, je pa v terminologiji âŠglasbe 20. stoletja⊠p. vseeno relevanten, predvsem zaradi dejavnosti glasbenikov, ki so navedeni v D 1.
GL: âŠakcijska glasbaâŠ, âŠokoljska umetnostâŠ, âŠfluxusâŠ, âŠglasbeni teaterâŠ, âŠhappeningâŠ, âŠintermeda (art)⊠= âŠmultimedijska (umetnost), âŠkolektivna improvizacijaâŠ, âŠmultimedia (art) ⊠= âŠintermedia = artâŠ, âŠzvokovna poezijaâŠ.
