Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NEUE SACHLICHKEIT = NOVA STVARNOST = (NOVA OBJEKTIVNOST)

ANG: Neue Sachlichkeit, (new objectivity); NEM: Neue Sachlichkeit, Verismus (‹THO›, 167; gl. KR); FR: néo-classicisme allemand (‹P›, 206); IT: Neue Sachlichkeit, nuova oggettività (‹P›, 206).

D: 1) »Kot protigibanje veliki abstrakciji kubizma, futurizma ter patetičnemu emocionalizmu ekspresionistov okoli leta 1918 se je v nemškem slikarstvu oblikovala (predvsem v Berlinu in Dresdnu), med drugim z umetniki, kot so Otto Dix, Carl Grossberg, George Grosz, Karl Hubbuch, Anton Räderscheidt, Christian Schad in Rudolf Schlichter, težnja po realizmu, ki je zopet iskala ‘lastno pravilnost predmetnega sveta’ in se trudila glede čutne dinamike in stvarnosti. To realistično (veristično) gibanje se je imenovalo Neue Sachlichkeit oz. ‘magični realizem’.« (‹THO›, 167–168)

2) »Pojem, ki so ga v dvajsetih letih nemški pisatelji uporabljali za oznako gibanja, ki je nasprotovalo subjektivnemu izrazu, značilnemu za romantiko; v glasbi najbolje ustreza Hindemithovim in Weillovim delom iz tega obdobja, čeprav gre očitno za del istega fenomena, kot je neoklasicizem.« (‹GR›, 127)

KM: D 1 se nanaša na N. S. v slikarstvu, D 2 na N. S. v glasbi.

KR: Verizem se kot sopomenka z N. S. omenja v ‹THO›, 167, sicer pa ga v tem smislu ni priporočljivo uporabljati, ker je njegov primarni pomen v glasbeni terminologiji povezan z razvojem italijanske opere konec 19. stoletja (gl. KR verizma).

V HINTON 1989 je izčrpno raziskana zgodovina pojma, kjer je moč opaziti, da vsebuje zelo površne in nepomembne reference o glasbi, ki se, kot je omenjeno v D 2, po ničemer ne razlikujejo od neoklasicizma (gl. tudi D 5 in KR – t. e neoklasicizma). Poleg tega so te oslabljene reference omejene samo na NEM-govorno območje (podobno kot v neobaroku – gl. D in KR neobaroka). Pojem je tako brez razloga v uporabi; če že, je bolje uporabljati njegovo NEM-obliko, ki ga jasno loči od raznih »novih objektivnosti«, ki so se, kot reakcije na razne »stare subjektivnosti«, pojavljale skozi celotno zgodovino umetnosti (ne le) 20. stoletja.

GL: neoklasicizem.

PRIM: verizem.

‹BASS›, Ill, 322; ‹RIC›, Ill, 267

Dodaj odgovor

error: Content is protected !!