Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NESLIŠNA GLASBA

ANG: inaudible music.

D: »(Naziv za) glasbo, pisano za elektronska glasbila s tonskimi višinami nad ali pod slišnim spektrom. Multimedia, ki je samo vizualna in brez zvoka, prav tako sodi v to kategorijo. V začetku 20. stoletja sta skladatelja Nicolas Obukhov in Michael Magne prva eksperimentirala z neslišno glasbo. Obukhov je v ta namen projektiral ‘kristalna’ in ‘eterska’ glasbila (ki se niso nikoli konstruirala), Magne pa je sestavil Symphonie humaine v slišni in neslišni verziji. Cageeva skladba 4’33« (1952), delo za katerokoli kombinacijo glasbil, se mora izvajati neslišno v treh stavkih. Ta in druga dela avantgarde, kot je skladba Composition #6 La Monte Younga, kjer izvajalci sedijo in buljijo drug v drugega in v občinstvo, prav tako lahko sodijo v neslišno glasbo.« (‹FR›, 42)

KR: Izraz je v D tako zmedeno razložen, da bi ga bilo najbolje takoj zavreči. Vseeno pa je treba D kritično analizirati:

a) V multimediji, ki so brez zvoka, tako ali tako ni kaj slišati, zato jih je nesmiselno uvrščati v n. g.

b) Eksperimenti z ultra- in infrazvokom so večinoma ostali v pozabi, tukaj imajo le zgodovinsko vrednost.

c) V Cageevi skladbi 4’33« se nikakršen zvok ne sme proizvesti namenoma, vendar se predvideva, po logiki naključja, da trije stavki ne morejo miniti v tišini (gl. KM naključja).

d) Youngova skladba Composition #6 je svojevrsten komentar Cageeve skladbe 4’33«, ker upošteva tudi nenamerno proizvedeno zvokovje občinstva, le da ni tako strogo organizirana kot Cageeva. Poleg tega se prej nagiba k prozni glasbi (gl. dve drugi Youngovi podobni skladbi v KM prozne glasbe ).

Izraz je torej delno relevanten le v povezavi s t. d), tj. glede na podmeno o predlogu ali konceptu uresničitve v zvoku. Če govorimo o zasebni glasbi, je izraz povsem sprejemljiv.

GL: antiglasba, fluxus, glasba na papirju, glasba za branje, glasba za oči, glasbena grafika, nedeterminacija = (indeterminacija), zasebna glasba, prozna glasba, naključje, tišina, vidna glasba.

‹SLON›, 1458

Dodaj odgovor

error: Content is protected !!