ANG: music for tape, tape music; NEM: music for tape, tape music, (Bandmusik â gl. KR), (Tonbandmusik â gl. KR); FR: music for tape, tape music, (musique pour bande magnétique â gl. KR); IT: music for tape, tape music, (musica su/per nastro â gl. KR).
ET: ANG tape = trak (tukaj magnetofonski), music = glasba.
D: »Okrog leta 1950 v ZDA naziv za postopek z magnetofonskim trakom, ki je delno podoben snemanju z mikrofonom v âŠkonkretni glasbiâŠ, ampak uporablja elektriÄno glasbo on âŠelektronske glasbene instrumente⊠kot vire âŠzvokaâŠ. NewyorÅ¡ki skupini za tape music so pripadali Vladimir Ussachevsky, Otto Luening, Louis in Bebe Barron. V glasbi Barronovih za abstraktne filme so bili uporabljani âŠgeneratorji sinusnega tona⊠in uÄinki âŠpovratne vezaveâŠ. Po drugaÄni poti je do podobnih rezultatov priÅ¡el KanadÄan Norman McLaren v svoji ‘narisani’ filmski glasbi (risanke s sintetiÄnim, narisanim âŠtonomâŠ). V Cageevem opusu nekatere dela, npr. Fontana Mix (1958), prav tako sodijo v tape music (Äeprav jih on imenuje »magnet tape«).« (â¹EHâº, 210â211)
KR: D je povsem zmedena: »elektriÄna glasba« je pravzaprav neobstojeÄ pojem … Po ponujenih primerih se zdi, da se pojem uporablja kot rubriko tistig vrst glesbe, ki jih ne moremo uvrstiti v »Äisto« âŠelektronsko glasbo⊠(oz. âŠelektronische MusikâŠ). Bolj pravilna in natanÄna primera skladb Lueninga in Ussachevskega sta bila izvedena na prvem koncertu music for tape v Muzeju moderne umetnosti v New Yorku 29. oktobra 1952.: Ussachevskijeva Sonic Contours, Lueningove Low Speed, Invention in Fantasy in Space (LUENING 1975: 17; â¹BOSSâº, 163). Cageeva Fontana Mix (1958) ni najboljÅ¡i primer, ker je grafiÄno predlogo te skladbe moÅŸno realizirati tudi s kakim vokalno-instrumentalnim ansamblom, Äeprav jo je sam Cage realiziral kot music for tape v Studio di fonologia RAI-a v Milanu. Veliko bolj znan primer je njegova skladba Williams Mix (1954) (gl. CAGE 1963: 41; LUENING 1975: 18).
Pojem naj bi se, v tako opredeljenem pomenu, uporabljal v izvirni ANG obliki, ker se tako razlikuje od âŠglasbe za trakâŠ, ki je skoraj sopomenka âŠelektronske glasbe⊠in âŠkonkretne glasbe⊠(gl. KR âŠglasbe za trakâŠ, D 10 in t. j v KR âŠelektronske glasbeâŠ). Zato so NEM, FR in IT pojmi, ki odstopajo od ANG izvirnika (zgoraj v okelpajih, gl. â¹Lâº, 272), tukaj neuporabni.
GL: âŠcitat, citatna tehnika (skladanja)âŠ, âŠelektronska glasbaâŠ, âŠkolaÅŸ, kolaÅŸna tehnika (skladanja)âŠ, âŠkonkretna glasba⊠= (âŠmusique concrÚteâŠ), âŠmontaÅŸa, tehnika montaÅŸeâŠ.
PRIM: âŠglasba za trak⊠= (music for tape, tape music).
â¹BASSâº, II, 127; â¹CHâº, 307; CHION 1982: 8; CHION-REIBEL 1976: 43â44; â¹HOâº, 75; â¹HUâº, 27â29; â¹LAREâº, 517; â¹RICâº, IV, 350â351
