ANG: metamusic; NEM: Metamusik, Meta-Musik; FR: métamusique.
ET: Predpona meta- od grÅ¡. predloga metá = po, za, Äez tj. za izraÅŸanje spremembe (â¹KLUâº, 475).
D: 1) »(Naziv za glasbo, ki predstavlja) koherentno in univerzalno sintezo preteklosti, sedanjosti in prihodnosti.« (XENAKIS 1971: 60).
2) »Metaglasba je nasprotje omejevanja na ÅŸanre, meta- je tukaj ‘nad’ v pojmu glasbe, (kot oznaka) za glasbeno zavest brez predalov in delitev, za glasbeno zavest, ki so ji postale pomembne ‘preÄne linije’ nad âŠsvetovno glasboâŠ.« (RUHRBERG 1977: nepag.).
3) »Vse veÄje zanimanje javnosti za izvenevropsko in novonastalo ‘metaglasbo’, za vse bolj priljubljeno globinsko sproÅ¡Äanje s pomoÄjo vzhodnjaÅ¡ke glasbe, za psiholoÅ¡ko naravnano delo z dihanjem, za trening senzibilnosti in za âŠkolektivne (vokalne) improvizacije⊠kot pomoÄ pri potapljanju v lastno globino, vse to nakazuje na dejstvo, da bo tudi pri nas glasba v prihodnosti imela vlogo, ki je ne bo omejevala na enostransko doloÄeno dimenzijo ÄloveÅ¡kega obstoja.« (HAMEL 1981: 10)
KM: D 2 prihaja od W. Bachauerja, nekdanjega ravnatelja Festivala metaglasbe v Berlinu.
»âŠKolektivna (vokalna) improvizacijaâŠÂ« iz D 3 je lahko ‘kolektivna’, Äe v njej sodeluje tudi obÄinstvo (kar ni redek pojav), vendar je ÂâŠskupinska improvizacijaâŠ, Äe jo izvajajo poklicni izvajalci, kot npr. rimska skupina Prima materia R. Laneria (gl. D âŠskupinske⊠in âŠkolektivne improvizacijeâŠ).
KR: Pisanje pojma s Ärtico je uveljavljeno na NEM govornem obmoÄju, Äeprav se tako navaja tudi v â¹GLâº, 80â87. Pravzaprav pa ni nobenega razloga predpono meta- loÄevati od osnove s Ärtico (kot je pri metafiziki, metamorfozi ipd.).
D 1 in 2 spominjata na Stockhausenov koncept âŠsvetovne glasbeâŠ, D 3 pa na âŠmeditativno glasbo⊠v smislu t. a) njene D. Posebno D 1 napeljuje k razmiÅ¡ljanju o âŠpluralizmu⊠v smislu D 2 âŠpluralizmaâŠ, ki pomen omejuje na specifiÄen skladateljski slog B. A. Zimmermanna (gl. tudi D 2 in KM âŠkolaÅŸa, kolaÅŸne tehnike skladanja⊠in âŠcitat, citatno tehniko skladanja⊠ter âŠmontaÅŸo, tehniko montaÅŸeâŠ, zaradi njihove moÅŸne tehniÄne sorodnosti z metaglasbo). Vsekakor obstaja doloÄena podobnost v pomenu D 1, 2 in 3, ampak ni taka, da bi se lahko govorilo o enopomenskosti pojma. (V FUHRMEISTER-WIESENHÃTTER 1973 se pojem uporablja celo za oznaÄevanje psihosomatskih motenj pri glasbenikih, ki se ukvarjajo s âŠsodobno glasboâŠ. Ta pomen nas tukaj ne zanima.)
ET pojma napeljuje na moÅŸnost njegove uporabe za oznaÄevanje vseh pojavov v âŠglasbi 20. stoletjaâŠ, ki so nastali kot temeljito nasprotovanje tradiciji (podobno kot âŠantiglasbaâŠ, ki pa morda Å¡e preveÄ negira pojem glasbe). Ker pa je pomen metaglasbe vendarle omejen na tisto, kar je v D (ne glede na razlike), v â¹GLâº, 80â87 se takih pojavov ne uvrÅ¡Äa v metaglasbo, temveÄ se jih imenuje »metaglasbeni fenomeni«.
Pojem se priporoÄa za uporabo le v pomenih, omenjenih v D.
GL: âŠantiglasbaâŠ, âŠcitat, citatna tehnika (skladanja)âŠ, âŠkolaÅŸ, kolaÅŸna tehnika (skladanja)⊠= (collage), âŠmeditativna glasbaâŠ, âŠmontaÅŸa, tehnika montaÅŸeâŠ, âŠpluralizem⊠(D 2), âŠsvetovna glasbaâŠ. âŠthird stream⊠= (tretja struja).
