Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

KOLEKTIVNA IMPROVIZACIJA

ANG: collective improvisation; NEM: kollektive Improvisation; FR: improvisation collctive.

ET: Lat. collectivus = zbran, od colligere = zbrati, zbirati, od cum = z in legere = brati (‹KLU›, 395, 390); improvizacija.

D: Naziv za podzvrst skupinske improvizacije v kateri, poleg profesionalnih glasbenikov, obvezno sodeluje tudi občinstvo.

KM: Vključevanje občinstva v izvedbeni postopek je pogosto v glasbi 20. stoletja, še posebej v tistih skladbah, ki raziskujejo možnosti improvizacije. Tako se v D 1 akcijske glasbe opozarja na možnost vključevanja občinstva, sploh v mixed media in v happeningu. V D 2 performansa se opozarja na razliko med performansom in happeningom, ki temelji na tem, da v performansu občinstvo le opazuje/posluša, ne vključuje pa se v dogajanje tako kot v happeningu. V D 2 glasbe 20. stoletja se omenja improvizacija z občinstvom v nekaterih delih F. Rzewskega in C. Cardewa. V D 2 multimedije se omenja skladba The Maze (1967) L. Austina, v realizaciji katere prav tako sodeluje občinstvo. V D premičnega koncerta se prav tako omenja specifična funkcija občinstva v skladbi Versuch für Alle (1969) E. Karkoschke, v kateri je s posebno partituro definirano sodelovanje občinstva. Vloga občinstva v Xenakisovi strategijski glasbi je prav tako specifična (gl. D 2 in KR strategijske glasbe). Podobno vlogo ima tudi v Pouseurovi/Butorovi operi Votre Faust (1961–1967), kjer se z glasovanjem določa usoda protagonistov. Občinstvo je poseben korektiv v prosti improvizaciji Globokarjeve skupine New Phonic Art (gl. D 5 imrpovizacije), čeprav vanjo ni neposredno vključeno.

KR: Ravno glede na vse različne načine vključevanja občinstva v izvedbo, ki so navedeni v KM, je kolektivno improvizacijio koristno – v smislu – D razlikovati od skupinske improvizacije, katere pomen se omejuje na ­improvizacijo profesionalnih improvizatorjev brez neposrednega odnosa do občinstva, prav tako v jazzu in v jam sessionu npr. (gl. D skupinske iprovizacije). Kolektivna improvizacija je lahko tudi prosta improvizacija, odvisno od vrste predloge za improviziranje (gl. D in KR proste improvizacije), vendar zelo redko – če pa že, potem je to najpogosteje v happeningu, zaradi njegovega provokativnega odnosa do občinstva (gl. KR happeninga).

GL: akcijska glasba, happening, improvizacija, intermedia (atr) = mixed media (art) = multimedia (art), kontorolirana imrpovizacija, performans, premični koncert, prosta improvizacija.

PRIM: skupinska improvizacija, kolektivna skladba.

‹GRJ›, I, 232; LEVAILLANT 1981

Dodaj odgovor

error: Content is protected !!