ANG: antitonal(ity) â samo pri Stravinskem (STRAVlNSKI 19703: 52).
ET: GrÅ¡. pred. antà = nasproti, tudi kot predpona anti- = proti- (â¹DEâº, 39). âŠtonalitetaâŠ.
D: Glede na ET enako kot âŠatonaliteta⊠(gl. KM in KR).
KM: »’Antitonalitetni’ so … tisti skladateljski posegi v tonalitetno strukturo, ki ustvarjajo napetost v trozvoku z dodajanjem sekundnih intervalov, ki kvinto rahljajo z dodajanjem tritonusa, s katerim meÅ¡ajo hierarhijo dura in mola, ki favorizirajo doloÄeno kvazi-tonalitetno srediÅ¡Äe brez hierarhije med toniko, subdominanto in dominanto, na kratko: vsi posegi, ki favorizirajo odnose med intervalnimi vrednostmi, ki eksplicitno izpodbijajo tonalitetno sestavnost. O ‘atonalitetnih’ postopkih je mogoÄe govoriti takrat, ko je povsem nemogoÄe razkriti tonalitetno ogrodje in zategadelj ni mogoÄe imenovnje s katero koli refleksijo o tonalitetni sestavnosti.« (â¹GLâº, 56)
KR: Ne glede na to, da sta predponi a- in anti- sopomenki po svoji funkciji nasprotovanja, je potrebno razlikovati med a. inâŠatonalitetoâŠ, na katero se navezuje KM, predvsem zato, ker Å¡tevilni skladateljski posegi v âŠtonalitetoâŠ, ki privedejo do âŠrazÅ¡irjene tonaliteteâŠ, to Å¡e kako potrjujejo. (gl. KR âŠrazÅ¡irjene tonaliteteâŠ)
GL: âŠatonikalitetaâŠ, âŠatonikalitetnostâŠ, âŠatonikalnostâŠ, âŠbitonalitetaâŠ, âŠmultitonalitetaâŠ, âŠnestalna tonalitetaâŠ, âŠpantonalitetaâŠ, âŠpolitonalitetaâŠ, âŠprogresivna tonalitetaâŠ, âŠrazÅ¡irjena tonalitetaâŠ, âŠsvobodna tonalitetaâŠ, âŠsuspendirana tonalitetaâŠ.
PRIM: âŠantitonalitetnost⊠= (âŠantitonalnostâŠ), âŠatonalitetaâŠ, âŠmetatonalitetaâŠ, âŠmikrotonalitetaâŠ, âŠprotitonalitetaâŠ, âŠsvobodna atonalitetaâŠ, âŠtonalitetaâŠ.
