ANG: ragtime, rag-time, Ragtime 1870; NEM: Ragtime, Klavierstil (4/4); FR: ragtime, style pianistique; IT: ragtime, stile pianistico.
ET: ANG rag(ged) time = na več mestih presekan, prerezan, pretrgan takt (HUNKEMÖLLER 1984: 1).
D: 1) »(Naziv za) instrumentalni žanr, primarno za klavir, ki se je razvil iz elementov koračnice, polke in ♦cakewalka♦ ter je pomembno vplival na razvoj ♦jazza♦. Za ragtime je značilno melodično sinkopiranje v stilizirani tehniki ♦off beata♦ (v desni roki) nad pravilnim ♦beatom♦ (v levi roki).« (‹HI›, 380; ‹RAN›, 680)
2) »Naziv za ♦New Orleans jazz♦, preden se je pojavil pojem ♦jazz♦.« (‹HI›, 380)
KM: S. Joplin, Maple Leaf Rag (1899), 9.–11. takt z nakazanimi sinkopami (‹M›, 538; gl. spodnji primer).
D 2 v viru ni dokumentirana. V HUNKEMÖLLER 1984, kjer je temeljito raziskana zgodovina pojma, takšna možnost sploh ni omenjena. Obstaja sicer trditev, da bi zgodovina r. – z določenimi zamejitvami – lahko bila analogna zgodovini ♦bluesa♦ (HUNKEMÖLLER 1984: 6–7).
Ustreznice za izvirni ANG naziv v NEM, FR in IT so ponujeni v ‹BR›, 238–239, in sicer kot njegova (napačna) interpretacija. Kot je razvidno iz ‹L›, 461, in iz ‹P›, 275, je ANG pojem postal mednaroden.
GL: ♦beat♦, ♦charleston♦, ♦jazz♦, ♦New Orleans jazz♦, ♦off beat♦, ♦shimmy♦.
‹APE›, 239; ‹BASS›, IV, 56; ‹BKR›, IV, 7; ‹DG›, 469–470; ‹FR›, 72–73; ‹GR›, 146; ‹GRJ›, II, 345–346; ‹GR6›, XV, 537–540; ‹HK›, 307; ‹HO›, 861; ‹IM›, 311; ‹KN›, 167; ‹LARE›, 1304–1305; ‹M›, 538; ‹MELZ›, Ill, 159–160; ‹RIC›, Ill, 527–528; ‹RL›, 780; ‹SLON›, 1484–1485