ANG: prose music.
ET: Lat. (oratio) prosa = (dobesedno) enostaven govor, iz prorsus = usmerjen naprej (â¹KLUâº, 566).
D: Naziv za vrsto glasbe, v katere zapisu so najpogostejši verbalni elementi, to so besede in stavki, ki so hkrati lahko (ni pa nujno) tudi napotki za izvajanje.
KM: V D je namenoma izpostavljen vidik izvedbe (uresniÄitve) (tj. p. g. se mora uresniÄiti v âŠzvokuâŠ, tako so verbalni elementi v njej »napotki za izvajanje«, kot npr. v âŠpartituri za realizacijo⊠v âŠelektronski glasbiâŠ, ali pa ni nujno, da se uresniÄi v âŠzvokuâŠ, v tem smislu se p. g. predstavlja v popolni obliki, ki jo lahko primerjamo z âŠglasbo za branje⊠oziroma z âŠzasebno glasboâŠ). V â¹Vâº, 593â595, se opozarja prav na to:
»Mann, Proust, Joyce, Beckett, Burroughs in drugi pisatelji 20. stoletja so ustvarjali prozna besedila, ki jih Å¡tejemo za glasbena, vendar je malo takih, ki so poskuÅ¡ali uporabljati knjiÅŸevno obliko kot sredstvo za svojo glasbo. Prvi, ki se je tega lotil resno, je bil najbrÅŸ John Cage, Äigar metode skladanja, uporabljene (aplicirane) v knjiÅŸevnosti, so moÄno vplivale na umetnike vseh podroÄij. Leta 1960 je La Monte Young ustvaril vrsto skladb v obliki proznih pesmi, ki jih … izvajalec lahko uporablja kot napotke za izvedbo dela v âŠzvoku⊠in sliki; njihovo sporoÄilo lahko, brez kakrÅ¡negakoli vpliva medijev, ki bi morali vzbuditi Äute, svobodno konstruira domiÅ¡ljija bralcev. Primer je Piano Piece for David Tudor #2 (1960):
Odpri pokrov klavirja tako,
da s tem ne povzroÄiÅ¡ nobenega
âŠzvokaâŠ, ki ga lahko sliÅ¡iÅ¡.
Poskušaj, kolikorkrat şeliš.
Skladba je konÄana,
ko ti uspe ali ko se odloÄiÅ¡
nehati s poskusi.
Ni treba niÄ pojasnjevati
obÄinstvu. Preprosto poÄni to, kar
poÄneÅ¡, in ko skladbo konÄaÅ¡,
to nakaÅŸi na obiÄajen naÄin.
To skladbo lahko razumemo kot glasbo ali kot knjiÅŸevnost. Da bi jo povsem razumeli, bi morda morali izvesti napotke fiziÄno, kot sicer v glasbi. Delno razumevanje je moÅŸno s samim branjem, Äemur sledijo svobodne domiÅ¡ljijske vaje na to temo, kako bi napotke lahko izvedli. Youngova skladba Composition 1960 #10 to Bob Morris je bolj zapleten primer:
Potegni ravno Ärto
in ji sledi.
PovpreÄen bralec proze, ki ni, tako kot glasbenik, navajen branja partitur kot zbirke zapovedi, bi lahko ukaz (zapoved) dojel kot metaforo in jo prevedel v vpraÅ¡anje: ‘Kaj bi se zgodilo, Äe bi res potegnil ravno Ärto in ji sledil?’ Glasbenik bi, po drugi strani, lahko pokazal naklonjenost in navodilo razumel dobesedno; sam Young se je na koncertu marca 1961 nekaj ur zabaval s kredo v roki, ko je risal Ärte po tleh. Ta razlika v staliÅ¡Äu o interpretaciji izpostavlja glavno (ne pa tudi izkljuÄno) znaÄilnost prozne glasbe, tj. da je narava doloÄene skladbe najbolj odvisna od bralca.

V zgodnjih Å¡estdesetih letih je âŠfluxusâŠ, ki ga je utemeljil George Maciunas, spodbudil ustvarjanje Å¡tevilnih proznih skladb, avtorji so bili tako Maciunas kot George Brecht, Yoko Ono, Nam June Paik, Benjamin Patterson, Terry Riley in drugi …
… Å tevilni komadi Georgea Brechta so sestavljeni iz posameznih besed brez kakrÅ¡nekoli nadaljnje razlage. Pri izvedbi lahko imajo glasbeniki, ki improvizirajo, takÅ¡ne komade za ‘objekte zavesti’.1 Primer je Sextett â The Tiger’s Mind (1967) Corneliusa Cardewa, partitura v dveh delih in 172 besedah …
… V âŠskupinski improvizaciji⊠se proza pogosto uporablja kot sredstvo za seznanjanje z osnovnimi tehnikami izvedbe, ki se nanaÅ¡ajo na razliÄne nepredvidljive situacije … Druge uporabe proze kot sredstva za predstavljanje idej o âŠimprovizacijiâŠ, lahko jih najdemo pri Stockhausenovih Aus den seiben Tagen (1968) ter … v besedilih Alvina Lucierja, Roberta Ashleyja, Geralda Shapira, Pauline Oliveros in drugih.«
KR: Pojem najbolj natanÄno oznaÄuje pojave v âŠfluxusuâŠ, priporoÄa se ga uporabljati v tem smislu.
GL: âŠfluxusâŠ, âŠglasba na papirjuâŠ, âŠglasba za branjeâŠ, âŠskupinska improvizacijaâŠ, âŠimprovizacijaâŠ, âŠletrizemâŠ, âŠnesliÅ¡na glasbaâŠ, âŠpartitura za realizacijoâŠ, âŠzasebna glasbaâŠ, âŠverbalna partituraâŠ, âŠzvoÄna poezija⊠.
1 V izvirniku: »mind-objects«.