NEM: Zwölftonspiel
D: »Skladno z idejami kitajske filozofije je (Hauer) razumel glasbo â âŠdvanajsttonsko glasboâŠ, kakrÅ¡no je ustvarjal â kot vladarico vseh spoznanj o ÅŸivljenju in znanju, upal je, da bo z negovanjem ‘dvanajsttonske igre’ po vsem svetu pozitivno vplival na drÅŸavno umetnost in na modrost naroda.« (â¹Hâº, 197)
KM: Kot lahko razberemo iz D, je naziv v tesni zvezi s Hauerjevo âŠdvanajsttonsko glasbo⊠oz. z njegovim dojemanjem âŠdvanajsttonske tehnikeâŠ, ki temelji na njegovem nauku o âŠtropih⊠in predstavlja, kot ideja, svojevrsten sklep njegovega intelektualnega in glasbenega razvoja. V manifestu z dne 6. maja 1958, torej dobro leto dni pred smrtjo (Hauer je umrl 22. septembra 1959), ki ga je v predgovoru HAUER 1966: 4 objavil njegov uÄenec Victor Sokolowski, piÅ¡e: »Odkritje dvanajsttonskega zakona je bilo samo ozaveÅ¡Äanje dejstva, ki je v meni ÅŸe obstajalo, neke duhovne realnosti. V âŠdvanajsttonski glasbi⊠obstaja vse, kar sploh pomeni bit glasbe: melos, âŠharmonijaâŠ, âŠritemâŠ. Pri delu z âŠdvanajsttonsko vrsto⊠je odloÄilna moÅŸnost zrcaljenja njenih organskih zakonov. Svojim uÄencem tako kaÅŸem samo pot, po kateri se lahko pride do psihofiziÄnega predpogoja za to. To mi je omogoÄeno, ker sem zakljuÄil svoje delo: ker sem vse ÅŸivljenje pisal samo eno delo â dvanajsttonsko igro.«
V prilogi HAUER 1966 je objavljena ena Hauerjeva Dvanajsttonska igra za klavir Å¡titiroÄno, napisana 5. julija 1952 in posveÄena V. Sokolowskemu, in sicer v za Hauerja tipiÄnem »dvanajsttonskem zapisu« (= »Zwölftonschrift«), ki ga pojasnjuje v HAUER 1926: 3â4, nato transkribiranem v tradicionalno notacijo (ki jo je Hauer imenoval »sedemtonska notacija« = »Siebentonschrift«). Drugo Dvanajsttonsko igro, nastalo aprila 1956, je objavil Doblinger Verlag (Wien-Wiesbaden) leta 1956.
KR: Naziv se, tako kot âŠtropâŠ, uporablja samo v zvezi s skladateljsko teorijo in nazori o glasbi J. M. Hauerja, ki so ostali brez veÄjega odziva.
GL: âŠdvanajsttonska glasbaâŠ, âŠdvanajsttonska tehnika (skladanja)⊠= (âŠdodekafonijaâŠ), âŠtropâŠ.
BEICHE 1985: 8
