ANG: visible music; NEM: sichtbare Musik; FR: musique visible; IT: musica visiva.
D: »(Naziv za) glasbo z nenavadnimi vizualnimi zahtevami. Vidna glasba se uporablja na televiziji, filmu, v gledaliÅ¡Äu in v vizualno aktiviranem koncertnem ritualu (gl. âŠinstrumentalo gledaliÅ¡Äe⊠â op. N. G.), pa tudi v pretvorbi ⊠zapisa v grafiko (gl. âŠglasbena grafika⊠â op. N. G.), npr. v Schneblovi âŠglasbi za branje⊠MOâNO (1961) (SCHNEBEL 1969) ter v glasbi, ki se z elektroakustiÄnimi metodami transponira v vidno. Tradicionalna notna pisava ni vidna glasba, kot bi lahko naivno pomislili. V notah namreÄ ne vidimo glasbe, ampak obratno: iz njih moramo glasbo narediti sliÅ¡no ⊠âŠAkcijska glasbaâŠ, ki jo je John Cage predstavil leta 1950, je spodbudila vizualne Äute ⊠SistematiÄno se s temi novimi ⊠glasbenimi slikovnimi elementi ukvarja M. Kagel, na (koncertnem) odru, na sceni in v filmu ⊠Podobne teÅŸnje sreÄujemo v skladbah D. Schnebla, ki je na doloÄen naÄin pojem ustvaril (gl. SCHNEBEL 1972), G. Ligetija, L. Beria, S. Bussotija, F. Evangelistia, H. G. Helmsa, H. Otteja, F. Donatonija, L. Ferrarija ter v elektronsko uresniÄenih filmih J. A. Riedla.« (â¹EHâº, 309)
GL: âŠakcijska glasbaâŠ, âŠfluxusâŠ, âŠfonoplastikaâŠ, âŠglasba za branjeâŠ, âŠglasba za oÄiâŠ, âŠglasbena grafikaâŠ, âŠimprovizacijaâŠ, âŠinstrumentalno gledaliÅ¡ÄeâŠ, âŠnesliÅ¡na glasbaâŠ.
â¹BASSâº, IV, 743; â¹LAREâº, 1626; STEPHAN 1970
