ANG: new simplicity; NEM: neue Einfachheit; FR: neue Einfachheit, nouvelle simplicité.
D: 1) »Ko je cvetel âŠneoklasicizemâŠ, je nastal slogan ‘nova preprostost’ med skladatelji, ki so se ÅŸeleli osvoboditi izrazite sofisticiranosti v tem obdobju. V praksi je nova preprostost pomenila vrnitev k elementarni … melodiji in âŠharmoniji⊠… s komaj opaznimi … disonancami.« (â¹SLONâº, 1472)
2) »Pojem, ki je bil ustvarjen v sedemdesetih letih, da bi opisal glasbo pod vplivom âŠminimalne glasbeâŠ, ki se je najpogosteje povezovala s katerim od mladih nemÅ¡kih, skandinavskih in nizozemskih skladateljev.« (â¹GRâº, 128)
3) »Ŝelja po ponovni osvojitvi glasbenih dimenzij, ki so jih njihovi predhodniki desetletja zapostavljali â kot npr. fenomen melodije â, je pripravila mnoge skladatelje, Å¡e posebej na zaÄetku osemdesetih let, do radikalne oddaljitve od naÄela formalne zapletenosti, ki so jo raziskovali v glavnini teÅŸenj aktualne glasbe, da bi se obrnili k ‘novi preprostosti’. Za Wolfganga Rihma je âŠavantgarda⊠postala akademizem naÅ¡ega Äasa. VeÄ nemÅ¡kih skladateljev, med njimi Manfred Trojahn, von Bose … ali D. MÃŒller-Siemens, je zaradi tega omejilo sredstva skladanja, teÅŸili so k bolj neposrednemu in Äutnemu odnosu s publiko.« (â¹BOSSâº, 98â99)
KM: V â¹BOSSâº, 98, je naveden â poleg FR- â tudi NEM-pojem.
Po â¹Mâº, 519, n. p. »zopet prinaÅ¡a subjektiven, neposreden izraz obÄutenja (v zapletenih partiturah)«. Za A. Reimanna (BINAL 1983: nepag.) je »glasba brez Äustev sterilna (glasba)«, za von Bosea (BOSE 1978: 36, 39) je glasba medij, »ki osvobaja Äutne draÅŸljaje, Äustva, stanje obÄutenja … Zares si zelo ÅŸelim … pisati odkrito, razumljivo, lapidarno glasbo.«
KR: N. p. je tipiÄen pojem, ki si â Äeprav je skovan povrÅ¡no (gl. RIHM 1977) â stalno prizadeva uvrstiti se v znanstveno terminologijo, torej med tehniÄne pojme in strokovne besede âŠglasbe 20. stoletjaâŠ. Od tod tudi prizadevanja, da se ga definira v strokovni literaturi. Zaradi pomenske nerodnosti prihaja tudi do razlik v pomenu predhodnih D: a) Skladatelji âŠneoklasicizma⊠v svojih estetskih nazorih niso nikoli mislili na n. p. oziroma svoje glasbe nikoli niso imeli za »novopreprosto« (saj bi bilo to zanjo poniÅŸujoÄe â poleg tega, na kakÅ¡en naÄin sta novopreprosti skladbi Oktet in Pulcinella Stravinskega?) glede na â recimo â Schönbergove âŠdvanajsttonske glasbeâŠ? V tem smislu je D 1 povsem brezpredmetna. b) NapaÄno je povezovati n. p. z âŠminimalno glasbo⊠kot v D 2. Avtor D se sicer teÅŸko znajde v raznih »vraÄanjih« âŠglasbe 20. stoletja⊠(gl. D 2 âŠavantgarde, avantgardne glasbeâŠ, konec D 2 âŠglasbe 20. stoletja⊠in D 7 âŠnove glasbeâŠ), kar oÄitno izhaja iz njegovega preskriptivnega koncepta glasbe, po katerem naj bi se âŠavantgarda⊠in âŠeksperiment⊠vedno vraÄala v nekaj sploÅ¡no glasbenega. Od tod tudi popolno, namerno nerazumevanje pojmov, ki se kosajo s tem konceptom.
c) D 3 edina definira pravi pomen pojma, zato ga je treba uporabljati izkljuÄno v tem smislu, Äeprav vedno zavedajoÄ se njegove kontradiktornosti: kaj je sploh stara preprostost, ki jo obuja n. p.? Poleg tega reprezentativna dela predstavnikov n. p. â kot je omenjeno v â¹Mâº, 519 â sploh niso preprosta.
GL: âŠneoklasicizemâŠ, âŠpostmodernizemâŠ.
PRIM: âŠminimalna glasbaâŠ, âŠnova romantikaâŠ.
BLUMRÃDER 1982a; KOLLERITSCH 1981
