ANG: minimal music, NEM: minimal music; FR: minimal music, minimalisme; IT: minimal music.
ET: Lat. minimus = najmanjši.
D: »(Naziv za vrsto glasbe, ki se je) pojavila v Å¡estdesetih letih v ZDA vzporedno z ‘minimal art’, spodbujena s âŠfluxusomâŠ, âŠrockom⊠in indijskimi ragami (Young in Riley sta se leta 1970 uÄila pri Pandit Pran Nathu). Za minimalno glasbe je znaÄilno meditativno vedenje med muziciranjem in neka vrsta zvokovnega kontinuuma. Glasba je preprosta, zlahka razumljiva. Nima znaÄaja umetniÅ¡kega dela, temveÄ dolgega, planiranega ali spontanega zvoÄnega procesa, vendar ne trdnega, temveÄ s skromnim variiranjem in neÅŸnimi âŠfaznimi premikiâŠ. Glavni predstavniki so La Monte Young (1935) (The Tortoise, His Dreams and Journeys, 1964, delo, ki bi se kontinuirano izvajalo), Terry Riley (1935) (A Rainbow in Curved Air, 1969, balet Genesis ’70, 1970), Steve Reich (1936) (Piano Phase, 1966, Phase Patterns, 1970) in Phillip Glass (1937) (opera Echnaton, 1983/84).« (â¹Mâº, 559)
KR: D zelo natanÄno opisuje pojem â sploh kar zadeva razlike z âŠnovo enostavnostjo⊠(gl. KR t. b âŠnove enostavnostiâŠ) â bi pa med skladbami bilo treba navesti Å¡e Rileyev In C (1964), Reichov Drumming (1971) in npr. Glassovo Music in Fifths (1969) kot primer âŠrepetitivne glasbe⊠kot podzvrsti minimalne glasbe.
â¹BOSSâº, 9â92, navaja »minimalizem« namesto minimalne glasbe. »Minimalizem« bi moral soditi v tisto skupino pojmov, v kateri pripona -izem sugerira naziv sloga, obdobja ipd. […], v tem primeru pa se zdi ta zahteva pretirana.
V â¹GR6âº, XII, 335, se z minimalno glasbo usmeri na âŠsistem⊠(= »system«), ki je v â¹GR6âº, XVIII, 481, definiran kot »pojem, ki je bil vpeljan v Å¡estdesetih letih za opisovanje mnoÅŸice novih praks v skladanju, katerih skupna lastnost je poudarek na repeticiji. SistematiÄna (= ‘systematic’) ali ‘minimalna’ glasba lahko sestoji iz razÅ¡irjenega ponavljanja motiva ali âŠskupine⊠motiviv … Med skladatelji, ki so ozko povezani z âŠrepetitivno glasboâŠ, so Young …, Cardew (in ostali).« Razen tukajÅ¡njega napaÄnega enaÄenja minimalne glasbe in âŠrepetitivne glasbe⊠… je prav tako povsem nejasno, zakaj bi pri obeh moralo iti za »sistematiÄno glasbo« oz. po Äem so vse ostale glasbe … »nesistematiÄne« (gl. KR âŠsistemaâŠ).
VÄasih sreÄamo tudi pridevnik »minimalistiÄna« (npr. v â¹GLâº, 85â86), ki je uporaben za poudarjanje znaÄilnosti minimalne glasbe, npr. v »minimalistiÄnih« (ne pa »minimalnih«) postopkih, v »minimalistiÄnem« (ne pa »minimalnem«) opusu itn.
Pretirano poudarjeno je povezovanje minimalne glasbe z »minimal art« npr. v â¹BASSâº, III, 145, in v â¹FRâº, 52, ker je minimalna glasba vse prej kot »minimalna« na enak naÄin kot »minimal art« (gl. â¹THOâº, 155â156): Reichov Drumming npr. uporablja spektakularno Å¡tevilo izvajalcev in zahteva praviloma velik prostor za izvedbo.
GL: âŠfazni pomik⊠(D 2) = âŠmodulacija fazeâŠ, âŠpostopni procesâŠ.
PRIM: âŠmeditativna glasbaâŠ, âŠnova enostavnost⊠= (neue Einfachheit), âŠrepetitivna glasbaâŠ.
â¹BKRâº, V, 72; BLUMRÃDER 1982a; â¹HKâº, 244â245; â¹KNâº, 133