ANG: metric disonance.
ET: âŠMeterâŠ; lat. dissonantia = neskladje, neusklajenost, od dissonare = slabo zveneti, biti neusklajen, od predpone di(s), ki negira osnovo, in sonare = zveneti, od sonus = âŠtonâŠ, âŠzvok⊠(â¹KLUâº, 146, 147).
D: »(Naziv za) soÄasno uporabo metrskih enot iste velikosti, vendar s poddelitvami razliÄnih velikosti. Primer, ki ga navajata Cooper in Meyer (COOPER-MEYER 1960: 108) iz Bartókovega III. klavirskega koncerta je ritemsko notiran tako:
Konsonanca obstaja na zaÄetku vsakega obrazca (2 x 3/8 in 3 x 2/8), disonanca pa obstaja znotraj enote.« (â¹JONâº, 160)
KM: Notni primer se nanaÅ¡a na 4. in 5. takt v III. stavku Bartókove skladbe, ki je omenjena v D. Iz njega je jasno, da gre za dva 3/8 takta s ÂÅ¡tirimi ritmiÄnimi obrazci: a) 1+2; 2) 2+1 (zgornji part); c) 2+1; d) 1+2 (spodnji part). S kombiniranjem obrazcev se izgubi metrska opora na zaÄetku drugega takta (spodnji part sugerira potek: 2+2+2 nasproti zgornjemu, ki ostaja v tridelni delitvi: 1+2 / 2+1), ter se tako ustvari vtis vertikalnega âŠpolimetra⊠(gl. D). Disonantno je v tem â v prenesenem pomenu â razbijanje âŠmetraâŠ, Äeprav zapis tega ne sugerira. Primer bi se polimetrsko lahko zapisal tako, da bi zgornji part pustili v 3/8 âŠmeriâŠ, spodnjega pa zapisali v 2/8 â seveda z obveznim premikom taktnice, kar bi pa zakompliciralo zapis.
KR: Äeprav je sluÅ¡ni vtis polimetrski, se tukaj po merilu zapisa ne more govoriti o âŠpolimetru⊠(gl. KR âŠpolimetraâŠ). Pojem je vseeno uporaben ravno zaradi razlikovanja takih primerov od âŠpolimetraâŠ.
GL: âŠpolimeter⊠= (âŠpolimterijaâŠ) = (âŠpolimterikaâŠ), âŠpoliritem⊠= (âŠpoliritmijaâŠ) = (âŠpoliritmikaâŠ), âŠnasprotni ritemâŠ

