Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

HIPERKROMATIKA = ♦ULTRAKROMATIKA♦

ANG: hyperchromaticism; NEM; Hyperchromatik; FR: hyperchromatisme.

ET: Grš. predlog hypér = nad; kromatika.

D: Naziv za glasbo, ki uporablja mikrointervale.

KM: Pojem navaja Boulez v naslednjem kontekstu: »Prvo, kar so skladatelji zahtevali od elektronskih sredstev, je bilo raziskovanje področja absolutnih intervalov. Tukaj nič ni nemogoče. Dosedanja temperacija na dvanajst enakih stopinj očitno izgublja svojo nujnost v trenutku, ko se iz neorganizirane kromatike1 preide v vrsto. Intervalne delitve polstopnje so, kakor je znano, že preverjene, vse do tretjine stopnje, četrtstopnje in šestine stopnje. Eksperimenti z mikrointervali so se komajda manifestirali v pomembnih delih; uveljavila se je nakekšna hiperkromatika2, ne da bi se dejansko spremenil osnovni sistem delitve intervalov, četudi v neki zelo razširjeni modaliteti.« (BOULEZ 1966c: 208)

KR: Malenkostna možnost, da razen o kromatiki govorimo tudi o kromatizmu, čeprav sta pojma sopomenki (gl. KM in KR kromatizma), nam ne daje pravice govoriti tudi o »hiperkromatizmu«, oz. o »ultrakromatizmu«, ker ta dva pojma ne označujeta sloga, obdobja ipd.

GL: četrtstopinja = (četrtton), dvanajstina stopinje = (dvanajstina tona), mikrointerval, mikrointervalna lestvica, mikrostopinja = (mikroton), mikrotonaliteta, tretjina stopnje = (tretjina tona).

PRIM: kromatika = kromatizem, ultrakromatika.

‹FR›, 40; ‹JON›, 126–127

1 V izvirniku se navaja »chromatisme«. V prevodu tega Boulezovega besedila v NEM (»An der Grenze des Fruchtlandes«, v EIMERT, H. (HRSG), 1955. Die Reiche. Informationen über serielle Misuk, H 1 (= Elektronische Musik). Wien-Ldn-Zürich: UE, 49.), ki je poln napak, je ta FR pojem preveden kot »Chromatik«.

2 V izvirniku se navaja »hyperchromatisme«, ki je v NEM preveden kot »Hyperchromatik«.

Dodaj odgovor

error: Content is protected !!