Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

FUNK(Y), FUNKY JAZZ

ANG: funk, funky, funky jazz, funk 1970/1950; NEM: Funk, Funky, Funky Jazz, Jazzstil, später Popstil; FR: funk, funky, funky jazz, stile de jazz, ensuite de Pop; IT: funk, funky, funky jazz, stile di jazz, in seguito di Pop.

ET: ANG (natančneje: v ameriškem slengu) funk = strah, panika, utesnjenost, funky je pridevnik; v ‹OAD›, 354, se pojasnjuje pomen pridevnika funky tudi v zvezi z jazzom kot »nekompliciran«, »čustven«.

D: 1) »Zemeljski, seksualen, tisto, na kar se da plesati, pod vplivom gospela. Leta 1954, ko se izenačuje s soulom, vključuje željo po osvobajanju od intelektualiziranega West Coast jazza. Naziv se sedaj uporablja za številne posnetke črnske popularne glasbe, posebno za tiste z zahtevnim sinkopiranjem.« (‹RAN›, 330)

2) »(Naziv za) način muziciranja v hard bopu …, v katerem se, konec petdesetih in šestdesetih let, z uporabo elementov bluesa in gospela ponovno vrača k afroameriški črnski folklori1, soul. Od sedemdesetih let tudi naziv za muziciranje črnskih glasbenikov v rock glasbi in pop glasbi, ki se orientira po bluesu.« (‹HI›, 166–167)

3) »Od približno leta 1970 izraz v jazz rocku označuje kratke, prekinjene fraze, premično vodenje basovske linije, duhovito vodenje partov, ki temelji na ritmičnih premikih ipd. Primer za ta pozni funk je skladba Lunarputians B. Cobhama.« (‹KN›, 80)

KM: Ustreznice v NEM, FR in IT, ki se razlikujejo od ANG.izvirnika, so ponujene v ‹BR›, 234–235, kot (napačna) razlaga ANG-pojma.

KR: Iz vseh treh D, ki so iz kompetentnih virov, se vidi, da je natančni pomen pojma nemogoče določiti. V ‹KN›, 80, eksplicitno piše, da f. predstavlja »mistifikacijo črnskih soul glasbenikov«. Zagotovo bi lahko rekli, da f. sploh ne predstavlja tehničnega pojma ali strokovne besede, vendar ga je zaradi njegove popularnosti treba navesti v Pojmovniku.

Različne oblike zapisa v izvirniku so posledica enakovredne rabe samostalniške (=»funk«) in pridevniške (= »funky«) oblike. Zato so vse oblike zapisovanja pravilne.

GL: gospel, jazz, jazz rock = rockjazz, pop, pop glasba, popularna glasba, rock, rock glasba, rock jazz = jazz rock, soul, soul jazz.

(D 1).

‹BASS›, II, 304; ‹GRJ›, I, 411; ‹HK›, 151–152; ‹RIC›, II, 252 = vodilka k jazzu

1 V izvirniku »Negerfolklore«. Gl. KR folka, folk glasbe, folk sloga.

Dodaj odgovor

error: Content is protected !!