DIGlTALNI SINTETIZATOR

ANG: digital synthesizer, computer musical instrument; NEM: Computersynthesizer, Digitalsynthesizer

ET: Iz ANG digit = Å¡tevilka, iz lat. digitus = prst (‹KLU›, 143); ♩sintetizator♩.

D: »Skupni naziv za vse ♩sintetizatorje♩ ali ♩elektronske glasbene instumente♩, ki temeljijo na digitalni, računalniÅ¡ki tehnologiji. Opredeljevanje in definiranje instrumenta je teÅŸko ali celo nemogoče, saj so tehnične, zvočne in glasbene sposobnosti kakÅ¡nega sistema, ki ga podpira računalnik, zelo odvisne od osnovne tehnične opreme, priključenih naprav, torej od strojne in morda Å¡e bolj od uporabljene programske opreme, torej softwerja. Delno je to lahko odvisno le od namere uporabnika oziroma od izbire programov. Obstajajo različni sistemi … kot tudi različni programi, ki npr. zvočno simulirajo kakÅ¡en ♩modulni sintetizator♩ (gl. ♩posnemovalnik♩ = ♩emulator♩) in na zaslon prenaÅ¡ajo sliko celo vseh programiranih elementov ♩modula♩. Drugi digitalni sintetizatorji na digitalni osnovi simulirajo določene vrste elektronske ­♩sinteze zvoka♩ (gl. ♩algoritemski sintetizator♩) ali v digitalni obliki shranjujejo katerekoli ♩tone♩, ♩zvoke♩ in ♊šume♩, npr. tiste, snemane z mikrofonom, ki so potem na voljo za igranje s klaviaturo. Za popolnejÅ¡e digitalne sintetizatorje obstajajo posebni programski jeziki, ki bi uporabniku s praktičnim menijem morali pomagati konstruirati kompleksen ♩zvočni spekter♩, tako kot se npr. pri ♩aditivni sintezi zvoka♩ vsi ♩parciali♩ ÅŸelene ♩strukture♩ ♩zvoka♩, vključno z … ♩ovojnico♩, eksaktno prikazujejo na monitorju. MoÅŸno je tudi neposredno programiranje kakÅ¡ne ♩zvokov(n)e barve♩ z risanjem … oblik vala na zaslonu s svetlobnim svinčnikom. Ko se kakÅ¡en ♩zvok♩ digitalizira, se shrani z določenim imenom kot dokument v datoteko. S priročnimi digitalno-analognimi pretvorniki lahko shranjene ♩zvoke♩ ponovno sliÅ¡imo (tako tiste, proizvedene sintetično, kot tudi digitalizirane naravne ♩zvoke♩). Shranjene zvočne ♩strukture♩ se lahko poleg tega vsak trenutek vnesejo v delovni spomin, nadalje obdelujejo in uporabljajo za igranje. Nadalje obstaja moÅŸnost, da se s priklicem programa ♩sekvenčnika♩ s programiranim ♩zvokom♩ aranÅŸira celotna večglasna skladba z drugačno instrumentacijo tudi v obliki partiture, nadalje da se ponavljajo sekvence, da se transponirajo melodije (itn.). Nekateri sistemi navsezadnje omogočajo tudi … tiskanje partiture … z vsemi parti.« (‹EN›, 40–42)

KM: V opisu elektronskih sistemov se digitalno razlikuje od analognega: medtem ko kakÅ¡en analogni sistem, npr. ojačevalnik ali ♩analogni sintetizator♩, uporablja analogne, kontinuirane ♩signale♩, digitalni sistem uporablja dva alternativna nivoja napetosti, ki hkrati predstavljata tudi logična nivoja. (‹DOB›, 11–12).

KR: VpraÅ¡anje je, ali je treba d. s. glede na opaÅŸanja v D umestiti v ♩elektronske glasbene instrumente♩.

GL: ♩algoritemski sintetizator♩, ♩avtomatska glasba♩ = ♩računalniÅ¡ka glasba♩ (t. 2 v D), ♩elektronska glasba♩, ♩elektronski glasbeni instrumenti♩, ♩modulni sintetizator♩, ♩računalniÅ¡ka glasba♩ (t. 2 v D) = ♩avtomatska glasba♩, ♩sintetizator♩ = (synthesizer), posnemovalnik = (♩emulator♩), ♩vzorčevalnik♩ = (♩sempler♩).

PRIM: ♩analogni sintetizator♩.

‹DOB›, 180–182; ‹GRI›, I, 567 = vodilka k ♩sintetizatorju♩

error: Content is protected !!