Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DIGlTALNI SINTETIZATOR

ANG: digital synthesizer, computer musical instrument; NEM: Computersynthesizer, Digitalsynthesizer

ET: Iz ANG digit = številka, iz lat. digitus = prst (‹KLU›, 143); sintetizator.

D: »Skupni naziv za vse sintetizatorje ali elektronske glasbene instumente, ki temeljijo na digitalni, računalniški tehnologiji. Opredeljevanje in definiranje instrumenta je težko ali celo nemogoče, saj so tehnične, zvočne in glasbene sposobnosti kakšnega sistema, ki ga podpira računalnik, zelo odvisne od osnovne tehnične opreme, priključenih naprav, torej od strojne in morda še bolj od uporabljene programske opreme, torej softwerja. Delno je to lahko odvisno le od namere uporabnika oziroma od izbire programov. Obstajajo različni sistemi … kot tudi različni programi, ki npr. zvočno simulirajo kakšen modulni sintetizator (gl. posnemovalnik = emulator) in na zaslon prenašajo sliko celo vseh programiranih elementov modula. Drugi digitalni sintetizatorji na digitalni osnovi simulirajo določene vrste elektronske ­sinteze zvoka (gl. algoritemski sintetizator) ali v digitalni obliki shranjujejo katerekoli tone, zvoke in šume, npr. tiste, snemane z mikrofonom, ki so potem na voljo za igranje s klaviaturo. Za popolnejše digitalne sintetizatorje obstajajo posebni programski jeziki, ki bi uporabniku s praktičnim menijem morali pomagati konstruirati kompleksen zvočni spekter, tako kot se npr. pri aditivni sintezi zvoka vsi parciali želene strukture zvoka, vključno z … ovojnico, eksaktno prikazujejo na monitorju. Možno je tudi neposredno programiranje kakšne zvokov(n)e barve z risanjem … oblik vala na zaslonu s svetlobnim svinčnikom. Ko se kakšen zvok digitalizira, se shrani z določenim imenom kot dokument v datoteko. S priročnimi digitalno-analognimi pretvorniki lahko shranjene zvoke ponovno slišimo (tako tiste, proizvedene sintetično, kot tudi digitalizirane naravne zvoke). Shranjene zvočne strukture se lahko poleg tega vsak trenutek vnesejo v delovni spomin, nadalje obdelujejo in uporabljajo za igranje. Nadalje obstaja možnost, da se s priklicem programa sekvenčnika s programiranim zvokom aranžira celotna večglasna skladba z drugačno instrumentacijo tudi v obliki partiture, nadalje da se ponavljajo sekvence, da se transponirajo melodije (itn.). Nekateri sistemi navsezadnje omogočajo tudi … tiskanje partiture … z vsemi parti.« (‹EN›, 40–42)

KM: V opisu elektronskih sistemov se digitalno razlikuje od analognega: medtem ko kakšen analogni sistem, npr. ojačevalnik ali analogni sintetizator, uporablja analogne, kontinuirane signale, digitalni sistem uporablja dva alternativna nivoja napetosti, ki hkrati predstavljata tudi logična nivoja. (‹DOB›, 11–12).

KR: Vprašanje je, ali je treba d. s. glede na opažanja v D umestiti v elektronske glasbene instrumente.

GL: algoritemski sintetizator, avtomatska glasba = računalniška glasba (t. 2 v D), elektronska glasba, elektronski glasbeni instrumenti, modulni sintetizator, računalniška glasba (t. 2 v D) = avtomatska glasba, sintetizator = (synthesizer), posnemovalnik = (emulator), vzorčevalnik = (sempler).

PRIM: analogni sintetizator.

‹DOB›, 180–182; ‹GRI›, I, 567 = vodilka k sintetizatorju

error: Content is protected !!