ANG: bitonality; NEM: BitonalitÀt; FR: bitonalité; IT: bitonalità .
ET: Lat. bis, kot predpona bi- = dvakrat (â¹DEâº, 91); âŠtonalitetaâŠ.
D: »(Naziv za) soÄasno uporabo dveh razliÄnih âŠtonalitetâŠ, npr. b-mola v levi roki in fis-mola v desni roki (v Sarkazmih Prokofjeva), oz. C-dura nasproti Fis-dura (v PetruÅ¡ki Stravinskega):
(Bitonaliteto) uporablja veliko Å¡tevilo skladateljev v 20. stoletju v iskanju novih tonskih efektov. O b. pogosto govorimo kot o âŠpolitonalitetiâŠ, Äeprav se redko soÄasno uporablja veÄ kot dve âŠtonalitetiâŠ. (â¹APEâº, 32â33)
KM: V D se v izvirni ANG-obliki navaja izraz »tonal effects«, ki je tukaj preveden kot »tonski efekti«. Vendar v ANG pridevnik »tonal« ne izvira iz samostalnika »tonality«, ampak iz samostalnika »tone« = »âŠtonâŠÂ«. »Tonal effects« bi se prav tako lahko prevedlo kot »zvoÄni efekt«, vendar bi s tem zanemarili razliko med âŠtonomâŠ, âŠzvokom⊠in âŠÅ¡umomâŠ, ki v tem kontekstu niso tako pomembni (»tonski« in »zvoÄni efekt« sta pravzaprav sopomenki). Pomembno je opozoriti, da se b. v praksi izenaÄuje s âŠpolitonaliteto⊠(ker se redko uporablja veÄ kot dve âŠtonaliteti⊠soÄasno). âŠPolitonaliteta⊠je torej nadpomenka.
GL: âŠantitonalitetaâŠ, âŠatonikalitetaâŠ, âŠatonikalitetnostâŠ, âŠatonikalnostâŠ, âŠbiakordâŠ, âŠmultitonalitetaâŠ, âŠnestalna tonalitetaâŠ, âŠpantonalitetaâŠ, âŠpolitonalitetaâŠ, âŠprogresivna tonalitetaâŠ, âŠrazÅ¡irjena tonalitetaâŠ, âŠsvobodna tonalitetaâŠ, âŠsuspendirana tonalitetaâŠ.
PRIM: âŠatonalitetaâŠ, âŠbitonalitetnost⊠= (âŠbitonalnostâŠ), âŠmetatonalitetaâŠ, âŠmikrotonalitetaâŠ, âŠprototonalitetaâŠ, âŠsvobodna atonalitetaâŠ, âŠtonalitetaâŠ.
â¹BASSâº, I, 352; â¹FRâº, 10; â¹GR6âº, II, 747; â¹HOâº, 112 = gl. tudi âŠpolitonalitetaâŠ; â¹JONâº, 35â36; â¹Lâº, 69; â¹MIâº, I, 413; â¹Pâº, 33; â¹RANâº, 97 = sopomenka s âŠpolitonalitetoâŠ; â¹RICâº, I, 265â266; â¹SLONâº, 1432

