POLJE

ANG: field; NEM: Feld; FR: champ.

D: Naziv za način organiziranja gradiva, v katerem so odnosi med konstitutivnimi elementi, npr. ♩parametri♩, takÅ¡ni, da kot posamezne vrednosti niso več razpoznavne, temveč so sprejete med statistično povprečje, ki se sliÅ¡i kot specifična, teksturna ♩zvočnost♩.

KM: »Glasbena polja, nagnjena k razlivanju, se morajo ohranjati s pomočjo statističnih metod. Statistična organizacija ♩struktur♩ mase kaÅŸe na pribliÅŸne določitve celot, polj, pri čemer se posamezne določitve, ki zahtevajo zadostno natančnost, zapostavljajo. Å ele s skladanjem polja se je izgubilo tisto, kar se je prej v najÅ¡irÅ¡em smislu prakticiralo kot skladanje po ‘delih’. Celotna ♩dodekafonija♩ je skladanje v delih; pri ♩punktualni glasbi♩ je to Å¡e vedno moč razbrati. Åœe glasba, ki je določena s ♩skupinami♩, odločno slabi pomembnost skladanega dela.« (‹G›, 91)

KR: V ‹JON›, 99, so navedeni tudi drugi, sicer nenatančni, tj. bolj metaforični pomeni pojma, ki tu ne potrebujejo razlage. Natančen pomen p. kot tehničnega pojma in/ali strokovne besede je treba vedno raziskati v razmerju ♩točka♩ – ♩skupina♩ – ♩polje♩, ki je pomembno v tipologiji ♩serialne glasbe♩ (‹G›, 83–95; ‹GL›, 67–69; ‹KS›, 145–161; ‹RL›, 868), kot je razvidno tudi iz KM.

GL: ♩dvanajsttonsko polje♩, ♩skupina, skupinska skladba♩, ♩mikropolifonija♩, ♩permeabilnost♩, ♩skladanje z grozdi♩ = (♩Clusterkomposition♩), ♩skladanje grozdov♩ = (♩Clusterkomposition♩), ♩skupek tonov♩, ♩statistična glasba♩, ♩struktura♩, ♩tekstura♩, ♩točka♩, ♩tonsko polje♩, ♩časovna polja♩.

‹BOSS›, 161; ‹KS›, 154

Dodaj odgovor

error: Content is protected !!