ANG: linear counterpoint; NEM: linearer Kontrapunkt.
ET: Lat. linea = (dobesedno) vrvica, trak, tj. ravna Ärta, potegnjena z vrvico, od linum = trak (â¹KLUâº, 444), contra = proti, srednjelat. contrapunctum = skrajÅ¡ano od punctum contra punctum = (dobesedno) nota proti noti, od srednjelat. punctum = nota, od lat. punctum = vbod, pika [âŠtoÄkaâŠ], od pungere = zbadati (â¹KLUâº, 401).
D: 1) »Pojem, ki je izvirno nastal (kot naziv) za Bachov kontrapunkt (gl. KURTH 1917 â op. N. G.), danes pa se posebej uporablja (kot naziv) za sodoben tip kontrapunkta (Stravinski, Bartók, Hindemith), ki poudarja individualnost melodiÄnih linij, temeljito minimalizirajoÄ harmonski aspekt.« (â¹APEâº, 158)
2) »To je kontrapunkt najbolj disonantne vrste, ne glede na konsonance na katere je bilo treba biti pozoren v stari glasbi. Pomeni neodvisno gibanje razliÄnih melodiÄnih tokov ter vkljuÄuje neortodoksen kontrapunkt najbolj drastiÄnega tipa.« (MILLER 1930: 31)
KR: V â¹FRâº, 49 se opozarja na »disonantni kontrapunkt«, pojem, ki se zelo redko sreÄuje in ki ni upraviÄen: a) najprej zato, ker njegov pendent moral biti »konsonantni kontrapunkt«, ki pa ni povsem konsonanten; b) ker pojem linearni kontrapunkt izvira iz KURTH 1917, kjer je natanÄno razloÅŸen v smislu tehniÄnega pojma in/ali strokovne besede.
GL: âŠemancipacija disonanceâŠ, âŠharmonijaâŠ.
â¹JONâº, 195; â¹RANâº, 452
